Інформація про заходи

Шановні батьки!

14 грудня 016 р. відбудеться День «Відкритих дверей» — 8:30 — 17:00.

14:00 — 17:00 — семінар на тему «Стратегії розвитку проекту «Перспектива 21/3».

Обід передбачено.

Обов’язкова участь хоча б одного з батьків.


688d9566-13ff-40bd-bc48-49790e341dbfРоль батьків в освітньому процесі дітей з Синдромом Дауна

Перше переживання батьків після отримання інформації про діагноз дитини — це шок. Після чого як правило настає етап «боротьби» за права дитини. Наступним конструктивним етапом розвитку є раннє втручання.

У моєму випадку, народження нашої другуоїдитини і його діагноз не стали шоком. Більш того з дитячих років я була добре знайома з людьми з Синдромом, так як мій батько працював з особливими дітьми і дорослими.

Шокуючим фактом для мене було ставлення медичного персоналу в пологовому будинку і настійні рекомендації відмовитися від дитини.

Коли 11 років тому народився Петя, в Києві не було центру, який спеціалізувався на програмах раннього розвитку для дітей з Синдромом Дауна, проте нам пощастило знайти чудового фахівця-фізіотерапевта. Він приділяв значну увагу розвитку балансу і тактильної стимуляції. Такий спеціальний масаж став основою для розвитку навичок розмовної мови, слуху і зору. Мені як мамі доводилося щодня повторювати вправи для фізичного розвитку до 5 різів в день по 45 хвилин. Навіть зараз ми спостерігаємо позитивні результати раннього розвитку. Ми розуміємо, що міцне фізичне здоров’я і розвиток в перші роки життя закладає основи для подальшого розумового і когнітивного розвитку.

З другого року життя почалася комплексна робота з корекційним педагогом і домашніми вправами. Крім цього, я використовувала австралійську методику «Маленькі сходинки» для перевірки правильності всебічного розвитку дитини. Звичайно в питанні гармонійного розвитку і отриманні соціальних навичок нашому синові допомогло наявність інших дітей в сім’ї. Петя друга дитина з чотирьох. Ближче до шкільного віку ми додатково займалися розвитком мови з логопедом.

З чотирьох до п’яти років Петя відвідував звичайний садочок. Перший рік садка був вельми успішним, проте на другий рік в групі змінилася вихователь і частина дітей, що призвело до плачевних наслідків. Дитина абсолютно розгубилася і нам довелося забрати його із садка. Після цього ми з чоловіком серйозно задумалися про те як зможе наш син потягнути звичайну шкільну програму, а також для чого в принципі потрібно навчання. Ми хотіли визначитися з тим, які знання і навички були для Петра критично необхідними, а що є другорядним. З моїм голландським походженням, і маючи можливість подорожувати по світу, ми постаралися намалювати реалістичну картину розвитку для нашого сина і зараз втілюємо її в життя в Україні.

В результаті спільно з іншими активними батьками, ми почали проект «Перспектива 21/3». Головною метою проекту є надання перспективи для дітей з трисомією двадцять першої хромосоми в двадцять першому столітті в трьох областях життя: освіта, працевлаштування та самостійне проживання. Перший, освітній етап реалізується в класах «Радість». На даний момент ми готуємося до наступного етапу — навчання практичним професійним навичкам.

У всьому світі саме батьки являються рушійною силою для покращену системи освіти особливих дітей. Ці зміни відбуваються від батьків, які мають найбільшу зацікавленість і мотивацію. В українських реаліях пост- радянської освіти батьки повинні грати ще більш значну роль у створенні майбутнього своїх дітей. Спочатку ми брали активну участь у кампаніях по залученню уваги громадськості до проблем наших дітей. Петя знімався в проекті «Діти як діти, тільки з синдромом Дауна». Пізніше ми організовували приїзд до Києва голландського оркестру, в якому грають люди з розумовою відсталістю. Одним з результатів зусиль батьків стали зміни в законі, згідно якому діти з Синдромом  отримали право на освіту.  Проте всі ці чудові акції не могли дати освіти нашому синові.

Крім цього сам дозвіл потрапити в систему навчання ніяк не змінив  того, що наші діти особливі, а значить до них необхідний особливий підхід, спеціальні програми навчання і інші критерії оцінювання. При цьому програма навчання повинна враховувати різницю в здібностях дітей з Синдромом і високим рівнем IQ, дітей які мають додаткові психофізичні обмеження.

Я вважаю, що дуже важливо створювати групи батьків в різних містах України, які знаючи іноземні мови могли б вивчати досвід розвинених країн, формулювати реалістичні завдання і створювати спеціалізовані класи, школи і центри.

Для реалізації наших ідей ми вибрали одну із спеціалізованих шкіл-інтернатів. У нас вийшло знайти спільну мову з керівництвом школи особливо з директором. Ми зійшлися на необхідності змін у сформованій системі навчання. Ось уже 5 років я координую роботу команди фахівців, яка складається з психолога-методиста, логопеда, вчителів-дефектологів та вихователів. Ми проводимо регулярні зустрічі з директором школи  під науковим супроводом інституту спеціальної педагогіки.

конференцыя     

29 жовтня 2015 року у рамках реалізації проекту «Перспектива 21-3» відбулась Міжнародна науково-практична конференція «Соціалізація дітей з порушеннями розумового розвитку в умовах компенсаторного навчання».

Захід відбувся за ініціативи Всеукраїнської благодійної організації «Даун Синдром» спільно з Інститутом спеціальної педагогіки Національної академії педагогічних наук України, загальноосвітньою спеціальною школою-інтернатом № 26 м. Києва та громадською організацією «Культурно-просвітницький Центр сприяння розвитку християнської культури та освіти в Україні» за підтримки Міністерства освіти і науки України.

У роботі конференції взяв участь Уповноважений Президента України з прав дитини Микола Кулеба та близько 100 учасників, серед яких педагоги з різних регіонів України, науковці, представники міжнародних та громадських організацій, батьки дітей з особливими потребами.

Учасники конференції ознайомилися з матеріалами, напрацьованими під час першого етапу дослідно-експериментальної роботи «Перспектива 21-3»: інтеграція дітей із синдромом Дауна в освітнє середовище»». Ініціаторами та керівниками проекту «Перспектива 21-3» Андрієм Василенко та Арендой Василенко – Ван де Рей було презентовано навчально-методичний посібник «Навчаємося з радістю: компенсаторне навчання дітей з порушеннями розумового розвитку».

 

02224 Київ
бул. Перова, 1
E-mail: info@perspeсtiva.com.ua